W202 C180T Elegance

Moderators: MER_SE280, DanW126, Sovieticool

Post Reply
User avatar
DanW126
Moderator
Posts: 1176
Joined: 21 Sep 2009, 10:09
Masina: W126
Location: Arad
Romania

W202 C180T Elegance

Post by DanW126 » 09 Oct 2012, 09:33

O mica prezentare a masinii pe care o folosesc zilele acestea.

Motor M111 de 1.8 litrii si 122 cp, 4 cilindrii
Cutie de viteza manuala cu 5 trepte
An fabricatie 1996 (Septembrie)
Tara de provenienta Italia
Proprietari anteriori 2 sau 3.
Dotari:

-geamuri electrice fata-spate - functionale
-inchidere centralizata din telecomanda (din cheie nu are!) - deocamdata nefunctionala (cred ca "a uitat" semnalul)
-imobilizator
-cheie de rezerva tip card, cu telecomanda inchiderii centralizate incorporata in card
-airbag sofer-pasager - functionale (sper - adica nu arde niciun martor care sa indice contrariul, si sper sa nu aflu niciodata!)
-oglinzi electrice - functional cel al soferului, cel din dreapta a fost inlocuit si a fost o tzepa luata... se va remedia cumva
-oglinzi rabatabile - nefunctional, nu am insistat sa aflam cauza dar se revine la acest aspect, idem la partea stanga odata cu "rezolvarea" oglinzi
-indicator temperatura exterioara - functional
-interior piele (fete de usi de asemenea piele, tavan vinilin, tapiterii stalpi, chedere un fel de materiel plushat)
-scaune fata reglabile pe inaltime si cu reglaj al sezutului in inclinatie - din pacate scaunul soferului are tapiteria suportului lombar rupt
-bancheta spate rabatabila 2/1 cu suport de plasa atasat - lungime spatiul util cu bancheta rabatata e undeva la 180-190 cm
-suport de pahare in cotiera banchetei spate
-instalatie GPL secventiala cu comanda computerizata (nu mai retin firma) cu butelie de 48 l in locul rotii de rezerva
-ABS (nu are ASR-ESP din pacate)
-servodirectie (bineinteles)
-aer conditionat cu selectare pe doua zone (ca sa nu zic bizonala sau bizonica...)
-jante de tabla pe 15" echipate cu cuciucuri de iarna Goodyear Ultragrip 7 195/65/15
-geamuri laterale cu tenta verzuie (cred, asa par cand te uiti din lateral)
-vopsea metalizata
-cotiera cu spatiu de depozitare si cosulet de gunoi (pentru asta il utilizez eu) incorporat
-ormamente lemn din radacina de nuc (WURZEL) :great:

Cam atat imi amintesc...

Cateva poze si pe urma revin si cu impresii:

Image

Image

Image

Image

Poze cu interiorul am pus pe topicul cu masinile mele. Am sa fac altele si am sa postez aici...
`83 Mercedes W126 280SE Champagne Metallic
`85 Mercedes W126 280SE Black Blue Metallic
`91 Mercedes W126 500SE Midnight Dark Blue

User avatar
MER_SE280
Moderator
Posts: 2960
Joined: 10 Mar 2010, 17:09
Masina: MB W126 S-Klasse
Location: DE
Contact:
Germany

Re: W202 C180T Elegance

Post by MER_SE280 » 09 Oct 2012, 18:46

Se integreaza bine cu natura!
'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

W126 280SE
W123 280CE
W126 500SEC
W220 500L

User avatar
DanW126
Moderator
Posts: 1176
Joined: 21 Sep 2009, 10:09
Masina: W126
Location: Arad
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by DanW126 » 10 Oct 2012, 08:14

Impresiile...

Masina compacta si foarte adaptabila, cu spatiul interior foarte generos ce sfideaza dimensiunile sale exterioare care, totusi, sunt relativ mici, mai ales in comparatie cu W126 sau W123-W124. Datorita scaunului fata foarte reglabil, cu sezutul coborat la minim am aproximativ 10 cm de spatiu (poate chiar mai mult) de la cap pana la tavan in ciuda celor 191 cm pe care ii am eu (desi nu-l folosesc la minim, l-am pus pe urmatoarea treapta). La W126 nu se punea problema de acest lux. Daca aveam 3 cm era bine... chiar daca si acel scaun a fost reglabil in inaltime si era coborat la minim.
Deci, o masina foarte confortabila. Singurul minus la acest capitol il are datorita consolei centrale cu cotiera incorporata. Daca vrei sa te apleci sa iei ceva de pe scaunul pasagerului sau sa blochezi usa atunci "cotiera" cam incomodeaza. De asemenea, masina avand latime relativ mica, pozitia la volan este oarecum inghesuita tot datorita consolei centrale.
Fiind modelul combi, vizibilitatea spre spate e putin mai redusa decat la varianta standard mai ales daca e montata si a treia tetiera plus plasa de bagaje (sau animale). Tetiera din mijloc se poate depozita intr-un loc special amenajat in portbagaj, astfel vizibilitatea spre spate crescand pana la un nivel acceptabil, plasa fiind oricum in marea majoritate a timpului coborata.

Interiorul la aceasta masina e din piele crem cu suprafetele sezutului si spatarului perforate. Acest lucru se trage de la originile masinii dintr-o zona relativ calda cea ce reiese si din decodarea VIN, respectiv "piese aditionale pentru tari calde". Acest lucru nu e neaparat un avantaj odata cu ajungerea masinii la noi in tara si mai ales nu acum, la venirea frigului. O incalzire in scaune ar fi fost ideala, dar nu cred ca e un lucru foarte raspandit la masini facute pentru Italia. Imi place ca e culoare deschisa, foarte asemanatoare cu griul ce l-am avut pe W126. Am sa vad ce pot face pentru repararea scaunului soferului. Restul interiorului se prezinta in stare buna, de inlocuit s-ar putea pune in discutie spatare scaunelor fata care sunt pline de julituri si de ciupituri de la marfa transportata cu bancheta spate rabatata. Dar merge si asa... Nu e nimic grav.
Scaunele fata (chiar si bancheta spate) sunt foarte confortabile si cu un suport excelent. Zici ca sunt scaune sport!
Portbagajul prezinta cateva spatii de depozitare suplimentare in laterale, fiind concepute niste "nise" cu usita in care se pot pune diferite lucruri (trusa sanitara are un loc semnalizat dar in care mai incap multe altele). Odata ce bancheta e rabatata se obtiune un spatiu plan surprinzator de mare.

Ca dotari nu este foarte accesorizata dar pot spune ca cea ce are e suficient. Are geamurile electrice fata-spate si 2 airbag-uri precum si centuri pretensionate. Inchiderea centralizata din telecomanda deocamdata nefunctionala va fi remediata si ea intr-un fel sau altul si astfel se va ajunge la comoditate si in acest aspect, inchiderea manuala a tuturor usilor, inclusiv al haionului si al usitei busonului de benzina (care are un sistem prin interiorul portbagajului) e foarte neplacuta. Aerul conditionat pe 2 zone e un plus de confort si in momentul venirii iernii cel mai important e ca masina "baga"caldura foarte repede, la 2-3 minute dupa pornire!

Performantele nu sunt extraordinare. E totusi un motor mic intr-o caroserie relativ grea. La depasiri "la limita" nu prea se merita a fi bagata. E mai mult o masina pentru un mers linistit decat de "liniutze", cea ce imi convine, oricum, nici cu 500-le nu ma bagam aiurea decat daca era foarte nevoie.

Cel mai pozitiv aspect e consumul. I-am facut consumul la GPL si mi-a luat 7.8 l/100 km. Sunt super multumit. Se putea si mai bine, estimez ca scoteam si un 7.5 in conditiile unui trafic mai fluent si cu abtinerea de la cateva accelarari mai bruste. Consumul l-am facut plin la plin si pe ruta Arad-Oradea-Barajul Dragan-Bologa si retur, deci se poate considera un consum extraurban dar cu cateva orase strabatute, plus urcus pe munte...
Transformat in cifre, 100 km pe GPL iasa cu costul de aprox 26 de lei, adica, transformat... cam 4 l /100 km daca era benzina de banii aceia.

Per ansamblu este o masina foarte buna si cu un pic de efort suplimentar am sa readuc cat mai aproape de starea ei originala. Ma gandesc serios sa o pastrez, chiar si cu inmatricularea ei pe Romania si cu achitarea taxei de 1500 de euro. Eu zic ca merita banii.
`83 Mercedes W126 280SE Champagne Metallic
`85 Mercedes W126 280SE Black Blue Metallic
`91 Mercedes W126 500SE Midnight Dark Blue

User avatar
Tumar
Posts: 218
Joined: 29 Dec 2009, 20:36
Masina: W124 200E benzina+GPL
Location: Orsova
Contact:
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by Tumar » 10 Oct 2012, 21:25

Salutam!
Consumul pe GPL sa il faci de la gol la gol. De la plin apar diferente de incarcare.
W124 200E&GPL
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

User avatar
MER_SE280
Moderator
Posts: 2960
Joined: 10 Mar 2010, 17:09
Masina: MB W126 S-Klasse
Location: DE
Contact:
Germany

Re: W202 C180T Elegance

Post by MER_SE280 » 10 Oct 2012, 21:46

DanW126 wrote:Ma gandesc serios sa o pastrez, chiar si cu inmatricularea ei pe Romania si cu achitarea taxei de 1500 de euro. Eu zic ca merita banii.
Si cu 500-le cum ramane?
'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

W126 280SE
W123 280CE
W126 500SEC
W220 500L

User avatar
DanW126
Moderator
Posts: 1176
Joined: 21 Sep 2009, 10:09
Masina: W126
Location: Arad
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by DanW126 » 11 Oct 2012, 07:29

MER_SE280 wrote:Si cu 500-le cum ramane?
Ramane in continuare in refacere. Imediat ce termin cu C-ul il iau si pe el in lucru...

Tumar wrote:...Consumul pe GPL sa il faci de la gol la gol. De la plin apar diferente de incarcare.
Stiu, mi-ai zis si la telefon. Dar asa mi sa parut cel mai simplu. Nu pot sa apara diferente enorme la incarcare. Si daca scoate un 8% si atunci sunt multumit... chiar si cu un 8.5... E mai greu sa faci consumul la gol... dar am sa-l fac si asa (chiar sunt curios de diferente) mai ales ca azi se goleste butelia si am sa merg pe benzina ca nu mai am fonduri nici pentru un plin de gaz... Bugetul e 0. :(

In alta ordine de idei... am oglinda electrica functionala si pe partea dreapta!

Handicapatzii care l-au desfacut (am luat oglinda de pe net) nu au mai stiut sa-l reasambleze si l-au fixat cu silicon, mastic si holzsuruburi... :twisted: apoi l-au vopsit cu bidineaua cu un fel de grund de lemn de culoare maronie care s-a scurs in toate partile, ajungand si pe sticla si pe garnitura de cauciu (noroc ca a fost un kkt de vopsea si s-a putut inlatura relativ usor)...
Am crezut ca oglinda e compromisa si ca am sa fiu nevoit sa cumpar alta (100 de lei, de data asta cu rabatare). M-a enervase deja la culme ca nu vedeam nimic cu ea (avea un rol doar estetic... sa fie pe masina) datorita faptului ca sticla se misca in voie fara sa aiba nicio sustinere. Mi-am zis ca oricum nu am nimic de pierdut si am procedat la demontarea si dezasamblarea ei.

Trebuia sa fie ceva de genul:

http://www.youtube.com/watch?v=ofgWG6kizUc" onclick="window.open(this.href);return false;

Din pacate nu a fost asa de simplu (mai ales ca in videoclip nu se prezinta si demontarea ansamblului de pivotare si a motoraselor de pe suport). Tot mecanismul interior a fost sustinut de un fel de silicon rosu pe care un descreierat l-a folosit pentru ca nu a stiut sa introduca "rotulele" pe care pivoteaza suportu sticlei. Intr-adevar e putin mai interesant reintroducerea rotulei dar nu vad motivul pentru care a fost demontat, ansamblul oglinzii nu a prezentat nicio defectiune. Ideea e ca rotulele trebuiesc demontate de pe motorase si introduse in suport (intra putin mai fortat) si doar dupa aia se poate introduce inapoi rotula (cu suportul atasat) in motoras. E simplu... desi si mie mi-a luat ceva timp si cateva incercari nereusite pana sa-mi dau seama.

Interesant este de asemenea ca mufa prin care vine curent la motorase a fost partial deconecatata (nu era introdus in locas pana in capat si nu facea contact), acesta fiind si motivul pentru care oglinda initial nu dadea niciun semn de viata. Cand l-am dezasamblat l-am cuplat la loc mare mi-a fost uimirea cand am vazut ca motorasele functioneaza si primesc comenzile de la butonul de reglare.

Cam asa arata oglinda demontata (in poza nu apare carcasa si suportul care sustine oglinda pe masina):


Image

Ma bucur ca am reusit sa remediez inca o romano-tziganie!
`83 Mercedes W126 280SE Champagne Metallic
`85 Mercedes W126 280SE Black Blue Metallic
`91 Mercedes W126 500SE Midnight Dark Blue

User avatar
Tumar
Posts: 218
Joined: 29 Dec 2009, 20:36
Masina: W124 200E benzina+GPL
Location: Orsova
Contact:
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by Tumar » 13 Oct 2012, 17:03

Sunt totusi uimit de consum, avand in vedere ca masina are un consum mediu pe benzina de 8,5 litri/100km. Oricum una peste alta pe gaz este avantajos.
http://automobilio.info/it/Mercedes-Ben ... 22-AG/9444" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 200E&GPL
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

User avatar
DanW126
Moderator
Posts: 1176
Joined: 21 Sep 2009, 10:09
Masina: W126
Location: Arad
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by DanW126 » 14 Oct 2012, 12:06

Nu am de ce sa mint! Atat am bagat. Atat mi-a consumat. Am facut plinul din nou, dar ideea e ca nu cred ca mai fac experimente cu consumul. Mi-am propus sa merg cat mai mult posibil cu plinul mereu facut. GPL gasesti mai rar si nu vreau sa trec pe benzina cand nu gasesc gaz.
`83 Mercedes W126 280SE Champagne Metallic
`85 Mercedes W126 280SE Black Blue Metallic
`91 Mercedes W126 500SE Midnight Dark Blue

User avatar
Tumar
Posts: 218
Joined: 29 Dec 2009, 20:36
Masina: W124 200E benzina+GPL
Location: Orsova
Contact:
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by Tumar » 14 Oct 2012, 13:28

Nici nu mi-a trecut prin minte ca minti, atata doar am zis, ca raman uimit de consum. Poate si datorita instalatiei secventiale se datoreaza consumul.
W124 200E&GPL
Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

User avatar
DanW126
Moderator
Posts: 1176
Joined: 21 Sep 2009, 10:09
Masina: W126
Location: Arad
Romania

Re: W202 C180T Elegance

Post by DanW126 » 14 Oct 2012, 19:15

Daca tot veni vorba de consum. Am observat un fenomen ciudat! Parca consuma si benzina in mers! Este acest lucru normal? Mi-am dat seama in felul urmator, am bagat benzina ca imi ardea becul rosu de la indicator nivel si am pus exact cat sa se stinga. Dupa vreo 150 km de mers s-a aprins din nou...

Nu vad explicatia! Consuma benzina la accelerari... sau cum?
`83 Mercedes W126 280SE Champagne Metallic
`85 Mercedes W126 280SE Black Blue Metallic
`91 Mercedes W126 500SE Midnight Dark Blue

Post Reply